Regulamin Sklepu Internetowego

§  1 Postanowienia Wstępne

  • Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym Optex.pl prowadzony jest przez „OPTEX” Spółka Akcyjna z siedzibą w Opocznie, z adresem przy ulicy Kolberga 2, 26-300 Opoczno, dla której sądem rejestrowym jest Sąd Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia w Łodzi Wydział XX Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, wpisaną do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000042854, kapitał zakładowy w wysokości 8 000 000,00 złotych, wpłacony w całości, NIP 7680002420.
    Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.

§ 2 Definicje

  1. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  2. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta).
  3. Kupujący Uprzywilejowany – Klient, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym.
  4. Przedsiębiorca Uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
  5. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, która korzysta ze Sklepu.
  6. Sprzedawca – „OPTEX” Spółka Akcyjna z siedzibą w Opocznie, z adresem przy ulicy Kolberga 2, 26-300 Opoczno, dla której sądem rejestrowym jest Sąd Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia w Łodzi Wydział XX Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, wpisaną do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000042854, kapitał zakładowy w wysokości 8 000 000,00 złotych, wpłacony w całości, NIP 7680002420.
  7. Sklep – Sklep Internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.optex.pl.
  8. Umowa Zawarta na Odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (dotyczy Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, przy wyłącznym wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość do momentu zawarcia Umowy włącznie.
  9. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu.
  10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży produktów ze Sprzedawcą.
  11. Konto – konto Klienta w Sklepie, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  12. Formularz Rejestracji – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający utworzenie Konta.
  13. Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  14. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  15. Produkt/Towar – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  16. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
  17. Ustawa o Prawach Konsumenta – polska Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

§ 3 Kontakt ze Sprzedawcą

  1. Adres Sprzedawcy:
    OPTEX S.A. – Dział Sprzedaży
    ul. Kolberga 2
    26-300 Opoczno
    Łódzkie
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: sklep@optex.pl
  3. Numer Telefonu Sprzedawcy: +48 44 755 28 41 wew. 232, 237
  4. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
  5. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 07:00 – 15:00.

§ 4 Wymagania Techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówień na Produkty, niezbędne są:

  • Urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Safari, obsługującą JavaScript oraz pliki cookies.
  • Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)
  • Włączona obsługa plików cookies
  • Aktualna wersja HTML5

§ 5 Informacje Ogólne

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu Internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie Zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu, albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
  3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
  4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszty dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o których Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
  5. W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony, końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
  6. Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala rozsądnie oceniając na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
  7. Czas realizacji zamówienia od momentu otrzymania płatności wynosi 3 dni robocze.

§ 6 Zakładanie Konta w Sklepie

  1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz Rejestracji. Wymagane dane: Imię, Nazwisko, Adres E-mail, Hasło, ewentualnie NIP Firmy, Numer Telefonu.
  2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie Loginu i Hasła ustanowionych w Formularzu Rejestracji.
  4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego Żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem Poczty Elektronicznej lub pisemnie na Adresy podane w § 3.

§ 7 Zasady składania Zamówień

Klient przed złożeniem zamówienia zobowiązany jest do akceptacji niniejszego Regulaminu.

W celu złożenia Zamówienia należy:

  1. Zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
  2. Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do Koszyka” (lub równoznaczny);
  3. Zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez Rejestracji;
  4. Jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez Rejestracji – wypełnić Formularz Zamówienia poprzez wpisanie Danych Odbiorcy Zamówienia oraz Adresu, na który ma nastąpić Dostawa Produktu, wybrać Rodzaj Przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać Dane do Faktury/Paragonu, jeśli są inne niż Dane Odbiorcy Zamówienia.
  5. Kliknąć przycisk „Zamawiam i Płacę” oraz potwierdzić Zamówienie, klikając w Link przesłany w Wiadomości E-mail.
  6. Wybrać jeden z dostępnych Sposobów Płatności i, w zależności od Sposobu Płatności, opłacić Zamówienie w określonym Terminie z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.

§ 8 Oferowane metody dostawy oraz płatności

  1. Klient może skorzystać z następujących Metod Dostawy lub Odbioru Zamówionego Produktu:
  • Przesyłka kurierska/Przesyłka kurierska pobraniowa.
  • Odbiór Osobisty dostępny pod adresem: OPTEX S.A. – Dział Sprzedaży, 26-300 Opoczno, ul. Kolberga 2, w godzinach 7:00 – 15:00
  1. Klient może skorzystać z następujących Metod Płatności:
  • Płatność przelewem na Konto Sprzedawcy
  • Płatności elektroniczne (Przelewy24, BLIK)
  • Płatność kartą płatniczą (Przelewy24):
    • Visa,
    • Visa Electron,
    • MasterCard,
    • MasterCard Electronic,
    • Gotówka/Pobranie.
  1. Szczegółowe informacje na temat Metod Dostawy oraz akceptowalnych Metod Płatności znajdują się na stronach Sklepu.
  2. Dokonując zakupów w Sklepie, Klient akceptuje stosowanie Faktur Elektronicznych przez Sprzedawcę. Klient ma prawo wycofać swoją akceptację.

§ 9 Zawarcie i wykonanie Umowy Sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej Wiadomości E-mail na podany w trakcie składania Zamówienia Adres Poczty Elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej Wiadomości E-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. W przypadku wyboru przez Klienta:
  • Płatności Przelewem, Płatności Elektronicznych albo Płatności Kartą Płatniczą Klient obowiązany jest do dokonania Płatności w terminie 2 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie Zamówienie zostanie anulowane;
  • Płatności za Pobranie przy odbiorze Przesyłki Klient obowiązany jest do dokonania Płatności przy odbiorze Przesyłki;
  • Płatności Gotówką przy Odbiorze Osobistym Przesyłki Klient obowiązany jest dokonać Płatności przy odbiorze.
  1. Jeżeli Klient wybrał Sposób Dostawy inny niż Odbiór Osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w Terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu) w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
  • W przypadku Zamówienia Produktów o różnych Terminach Dostawy, Termin Dostawy jest najdłuższym podanym Terminem.
  • W przypadku Zamówienia Produktów o różnych Terminach Dostawy Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami (z dodatkowymi kosztami dostawy) lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego Zamówienia.
  1. Początek biegu Terminu Dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
  • W przypadku wyboru przez Klienta Sposobu Płatności Przelewem, Płatności Elektroniczne lub Kartą Płatniczą – od dnia uznania Rachunku Bankowego Sprzedawcy.
  • W przypadku wyboru przez Klienta Sposobu Płatności za Pobranie – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
  1. W przypadku wyboru przez Klienta Odbioru Osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do Odbioru przez Klienta w Terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do Odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej Wiadomości E-mail na podany w trakcie składania Zamówienia Adres Poczty Elektronicznej Klienta.
  1. W przypadku zamówienia produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, Klient ma możliwość odbierania produktów częściami (stosownie do ich gotowości do odbioru) lub też odbioru wszystkich produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
  2. Początek biegu terminu gotowości produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
    1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
    2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
  3. Dostawa produktu odbywa się na obszarze Unii Europejskiej.
  4. Dostawa produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i inne usługi) są wskazywane Klientowi na stronach sklepu internetowego w zakładce „koszty dostawy” oraz w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się umową sprzedaży.
  5. Odbiór osobisty produktu przez Klienta jest bezpłatny.

§ 10 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
    1. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;
    2. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach.
  3. Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 3 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
  4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zawierać informacje o numerze zamówienia oraz danych kontaktowych konsumenta.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

  1. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży produktów, umowę uważa się za niezawartą. Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie dokonane płatności, w tym koszty dostarczenia produktów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności dokonany zostanie przy użyciu tych samych metod płatności, które zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie wiązało się z dodatkowymi kosztami.
  2. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktów z powrotem. Kupujący uprzywilejowany powinien odesłać towar na adres Sprzedawcy podany w regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu od umowy. Termin zostaje zachowany, jeśli produkty zostaną odesłane przed upływem tego terminu.
  3. Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  4. Kupujący uprzywilejowany ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  5. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego uprzywilejowanego kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.

§ 11 Reklamacje i Gwarancja

Postanowienia Ogólne

  1. Sprzedawca ponosi wobec Kupującego Uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z Umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta.
  2. Sprzedawca prosi o składanie Reklamacji (w tym dotyczących działania Sklepu) na adres pocztowy lub Elektroniczny wskazany w § 3 Regulaminu.
  3. Zaleca się, aby w Reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis Wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego Reklamację oraz żądanie Klienta w związku z Wadą Towaru.
  4. Jeśli na Produkt została udzielona Gwarancja, informacja o niej, a także o jej Warunkach, jest dostępna przy opisie Produktu w Sklepie.
  5. Sprzedawca ustosunkuje się do Reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Kupującego Uprzywilejowanego uznał za uzasadnione.
  6. Produkty, które są Reklamowane z powodu Wad Fabrycznych, ale były używane, muszą być dostarczone w stanie pozwalającym na ocenę ich Wady.
  7. Produkty z widocznymi śladami użytkowania lub zabrudzeniami, które uniemożliwiają ocenę ich Wad Fabrycznych, mogą być wykluczone z procesu Reklamacyjnego.

Kupujący Uprzywilejowany

  1. W przypadku braku zgodności Towaru z Umową, Kupujący Uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień określonych w rozdziale 5a Ustawy o Prawach Konsumenta.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
  3. Na podstawie przepisów Ustawy o Prawach Konsumenta, w przypadku braku zgodności z Umową, Kupujący Uprzywilejowany może żądać:
    1. wymiany Towaru,
    2. naprawy Towaru.
  4. Dodatkowo, Kupujący Uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:
    • obniżeniu Ceny,
    • odstąpieniu od Umowy w sytuacji, gdy:
  1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o Prawach Konsumenta;
  2. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o Prawach Konsumenta;
  3. brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową;
  4. brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o Prawach Konsumenta;
  5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego Uprzywilejowanego.
  1. W przypadku Towaru podlegającego naprawie lub wymianie, Kupujący Uprzywilejowany powinien udostępnić ten Towar Sprzedawcy. Sprzedawca odbiera od Kupującego Uprzywilejowanego Towar na swój koszt.
  2. Kupujący Uprzywilejowany nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny.
  3. W razie odstąpienia od Umowy, o którym mowa w niniejszym paragrafie, Kupujący Uprzywilejowany niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt, na adres wskazany w § 3 Regulaminu. Sprzedawca zwraca Kupującemu Uprzywilejowanemu Cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  4. Sprzedawca zwraca Kupującemu Uprzywilejowanemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego Uprzywilejowanego o obniżeniu Ceny.

Klient Inny niż Kupujący Uprzywilejowany

  1. Zawierając Umowę, Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Wady Fizyczne Towarów (art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego), przy sprzedaży do Klienta Innego niż Kupujący Uprzywilejowany, z wyjątkiem przypadków, gdy Sprzedawca udziela wyraźnie rękojmi na określone Produkty.
  1. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia Reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego Towaru do Sprzedawcy, Klient Inny niż Kupujący Uprzywilejowany jest zobowiązany do dostarczenia tego Towaru na adres Sprzedawcy wskazany w § 3 Regulaminu na swój koszt.

§ 12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Sprzedawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur są dostępne w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument może skorzystać m.in. z:
    1. pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach Konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
    2. internetowej platformy ODR (Online Dispute Resolution), zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr
    3. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
    4. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
  2. Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
  3. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Sprzedawcy, jak i dla Konsumenta.
  4. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§ 13 Dane osobowe w Sklepie Internetowym

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Klienta podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce Prywatności, zgodnie z zasadą przejrzystości zawartą w Ogólnym Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o Ochronie Danych – „RODO”.
  2. Celem przetwarzania danych Klienta przez Sprzedawcę, podanych przez Klienta w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
    1. umowa lub działania podejmowane na żądanie Klienta, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    2. ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
    3. prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
    4. zgoda Klienta na wykorzystanie danych do celów marketingowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  3. Podanie danych przez Klienta jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
  4. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu mogą być:
    1. w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora,
    2. w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
  5. Dane Klienta podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
    1. przestanie obowiązywać umowa zawarta między Klientem a Sprzedawcą,
    2. na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Klienta,
    3. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Klienta lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep,
    4. zostanie przyjęty sprzeciw Klienta wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy,
    5. wycofania zgody w zakresie wykorzystania danych do celów marketingowych, – w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.
  6. Klientowi przysługuje prawo żądania:
    1. dostępu do swoich danych osobowych,
    2. ich sprostowania,
    3. usunięcia,
    4. ograniczenia przetwarzania,
    5. przeniesienia danych do innego Administratora, a także prawo:
    6. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Klienta – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Sprzedawcę).
  7. W celu realizacji swoich praw, Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 3 Regulaminu. W sprawie danych osobowych można kontaktować się z pełnomocnikiem Zarządu ds. ochrony danych osobowych – adres e-mail: j.piechna@optex.pl, nr tel. 605-632-150.
  8. W przypadku gdy Klient uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Klient może złożyć skargę do organu właściwego dla ochrony danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§ 14 Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Regulaminu Sklep Internetowy powiadomi zarejestrowanych Klientów drogą mailową z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z upływem terminu wypowiedzenia. Do zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w chwili złożenia zamówienia.
  2. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
  3. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
  4. Wszelkie umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu podlegają przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem ust. 5.
  5. Wybór prawa polskiego dla umów zawartych na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza praw tego Klienta, przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w sytuacji, w których nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla danego Klienta przepisy krajowe przewidują ochronę szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
  6. Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
  7. W przypadku ewentualnego sporu z Klientem niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, związanego z umową zawartą za pośrednictwem Sklepu, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  8. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa, w szczególności:

1) Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.);

2) Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827 ze zm.)

3) rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej RODO oraz o przepisy powiązane. – obowiazuje od dnia 25.05.2018

  1. W przypadku gdyby w Regulaminie zostały zawarte postanowienia sprzeczne z wyżej wymienionymi lub innymi obowiązującymi przepisami w Rzeczypospolitej Polskiej – przepisy te mają pierwszeństwo nad sformułowaniami Regulaminu
  2. Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostanie uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób niewykonalne w zakresie przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone . W pozostałym zakresie Regulamin pozostaje obowiązujący.
  3. Wszystkie nazwy Produktów oferowanych do sprzedaży przez Sklep są używane w celach identyfikacji i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów ustawy prawo własności przemysłowej (Dz.U. 2001 nr 49 poz. 5081 ze zm.)
  4. Wszystkie zdjęcia zamieszczone na stronie internetowej Sklepu chronione są na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – (Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83 ze zm.) – posiadają twórczy
    i indywidualny charakter. Nie można ich kopiować bez zgody Administratora Strony Internetowej.